QUI SOM

SOM UN GRUP DE PERSONES, QUE PROVINENTS DELS COL.LOQUIS D'EN RAIMON PÀNIKKAR A TAVERTET VOLEN COMPARTIR EL DESENVOLUPAMENT DE LA CONSCIÈNCIA, I LES SEVES EXPERIÈNCIES DES DEL VEDANTA ADVAITA (NO-DUALITAT) I LA VISIÓ TRINITÀRIA.
ES TROBEN REGULARMENT, TREBALLANT TAMBÉ TEMES COMUNS D'ALTRES ÀMBITS RELIGIOSOS I FILOSÒFICS A TRAVÉS DEL SILENCI, L'ESTUDI, LA COMPRENSIÓ I LA MEDITACIÓ I ACCIÓ CONTEMPLATIVES
.

dimarts, 4 d’abril de 2017


SESSIO DE 11-03-17: L'obra de l’Opera Omnia de Raimón PANIKKAR: VOL 1, TOM  2. MARIA. (pg.165-173).

MARIA. (continuació-2)
 
Dimensions Marianes de la vida.

La devoció superficial s'esvaeix sota l'impacte dels problemes diaris. L' ànima de visió profunda, contemplativa, percep la realitat, i sap entendre el missatge sense paraules, així com el d'una existència senzilla; Maria no va dir pràcticament res i va fer molt poca cosa.

a) La dimensió humana. La primera dimensió de Maria és la humana; vinculada a tot, a la redempció i a l'amor; ella fou la primera creient; va acceptar l'Esperit Sant en ser  "Mare" de Jesús, i de tota la humanitat: el Fill unigènit del Pare. A la més gran Teologia, només una paraula, "fiat", ens vincula al misteri de l'engendrament diví en nosaltres. (el subratllat és afegit)

b) La dimensió femenina. Maria encarna l'etern femení; l'amor humà; tota la polaritat present en el sexe l'hem de descobrir al nostre interior i integrar-ho en la vida personal, doncs cada ésser és també, androgin; conté els dos gèneres. La dimensió de la "deessa mare" no manca en quasi cap religió; però la formula Mater Dei, no diu nomes que és la  Mare del Crist, sinó també Mare de Deu.

c) La dimensió corporal. Maria és símbol de la dimensió corporal de la vida; és l'home, que és unitat, que és carn i ossos, que es cos, i no instrument, sinó part constituent de l'home,(1) i que per tant, la religió ha de ser corporal. Així ho manifesta la cura que es posa en el cultiu del cos a les tradicions orientals. (el subratllat és afegit). La meva religió, la meva fe, si son autèntiques, seran igualment corporals i plenes dels valors del cos i de la gravitació, tal com son plenes de l'Esperit; d'aquí ve la funció del dejuni i del menjar, de l'acte de la procreació i de la dansa, de la cura del cos i de la bellesa física. No tan sols salvar l'ànima, que es temple de l'Esperit; també el cos, com es veu en l'Eucaristia: l'home pot transformar lentament tot el seu cos en cos gloriós. Es pot adduir que l'ànima ajuda i està al servei del cos; son una única cosa en una doble manifestació.

El cap. 28 Tao diu:

Qui coneix allò masculí
però es manté en el principi femení,
es com rierol del món
la virtut eterna no l'abandonarà,
i retornarà a la infància. 

(1) Jesús digué: "Deixeu que els infants vinguin a mi..... perquè el Regne de Déu és dels qui són com ells". (Mc 10,13-16)  

PROPERA SESSIÓ: dissabte 8-04-2017. L'obra de l’Opera Omnia de Raimón PANIKKAR: VOL 1, TOM  2. "EL CAMI DEL MONJO". (pg. 179-188).

-----------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada